Land en taal
Menu

    Veelgestelde vragen - Residential Flow

    Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen bij het gebruik van KONE Residential Flow.

    • Om de KONE Flow app te gebruiken, moet uw smartphone aan de minimumvereisten voldoen: Android-toestellen moeten het besturingssysteem Android 8.x of hoger hebben en Bluetooth 4.0 of hoger. iOS-apparaten moeten iOS 12 of een nieuwer besturingssysteem hebben. Op eerdere besturingssystemen is volledige compatibiliteit niet gegarandeerd. Doe navraag bij de fabrikant van uw toestel voor uitgebreide specificaties. Zie De mobiele KONE Flow-app downloaden en installeren voor meer informatie.

    • Zorg ervoor dat u uw KONE Flow account geactiveerd heeft met behulp van de uitnodigingsmail die u van uw beheerder of hoofdgebruiker hebt ontvangen. Neem contact op met uw beheerder als u de uitnodigingsmail niet heeft ontvangen. Controleer of u de juiste inloggegevens hebt ingevoerd en of uw smartphone een internetverbinding heeft. U kan de internetverbinding testen door een website te openen. Bent u uw wachtwoord vergeten, lees dan KONE Flow wachtwoord resetten voor uitgebreide instructies. Neem contact op met uw beheerder als het probleem zich blijft voordoen.

    • Zorg ervoor dat uw smartphone een internetverbinding heeft en dat u alle vereiste informatie correct hebt ingevuld. U kan de internetverbinding testen door de browser van uw smartphone te openen. Heeft u geen KONE Flow account, lees dan Aanmelden voor KONE Flow.

      Neem contact op met uw beheerder als het probleem zich blijft voordoen.

    • Zorg ervoor dat uw smartphone een internetverbinding heeft en dat u een correct e-mailadres hebt ingevuld. U kan de internetverbinding testen door een website te openen in de browser van uw smartphone. Het kan eventjes duren voordat u de e-mail ontvangt. Ontvangt u echter geen e-mail met de link om uw wachtwoord te resetten, kijk dan ook in de ongewenste e-mails of spam. Lees voor uitgebreide instructies KONE Flow wachtwoord resetten.

      Neem contact op met uw beheerder als het probleem zich blijft voordoen.

    • Uw activeringslink is mogelijk verlopen. Neem contact op met uw beheerder of hoofdgebruiker voor een nieuwe uitnodigingsmail.

    • Zorg ervoor dat u uw sleutelhanger heeft geregistreerd en dat u toestemming heeft om de deur te openen. Zie Smartphonesleutels, sleutelhangers en toegangscodes beheren en Deuren openen met sleutelhanger voor uitgebreide instructies.

      Heeft u toegangsrechten, probeer dan uw sleutelhanger op een andere deur. Lukt die deur wel, neem dan contact op met uw beheerder. Lukt die deur niet, probeer dan andere sleutelhangers. Als de andere sleutelhangers de deur wel kunnen openen, is de sleutelhanger waarmee de deur niet opengaat mogelijk kapot. Neem contact op met uw beheerder.

      • Zorg ervoor dat uw smartphone geregistreerd is als smartphonesleutel en dat de Bluetooth-functie ingeschakeld is. Zie Smartphonesleutels, sleutelhangers en toegangscodes beheren voor uitgebreide instructies.
      • Houd er rekening mee dat uw smartphone Bluetooth 4.0 of hoger moet ondersteunen. Neem contact op met de fabrikant van uw smartphone voor de specificaties van uw smartphone.
      • Zorg ervoor dat uw smartphone zich in de buurt van de toegangslezer bevindt en dat u toestemming heeft om de deur te openen. Om mogelijke interferentie te voorkomen, haalt u uw smartphone uit uw broekzak of tas en houdt u uw smartphone uit de buurt van andere toestellen. Probeer het vervolgens opnieuw. Zie Deuren openen met smartphonesleutel voor uitgebreide instructies.
      • Start uw smartphone opnieuw op als het probleem zich blijft voordoen.
      • Neem contact op met uw beheerder als het probleem zich blijft voordoen na herhaalde pogingen.
      • Bij sommige Android-smartphones moeten de locatievoorzieningen ingeschakeld zijn om deuren te kunnen openen. Zie Android-instellingen optimaliseren voor meer informatie over het inschakelen van locatievoorzieningen.
      • Sommige Huawei-smartphones (met besturingssysteemversie 7.0 of ouder) kunnen problemen ondervinden met Bluetooth-toegang. Het is bijvoorbeeld bekend dat bij de volgende modellen dit probleem voorkomt: Honor 7 [PLK-L01] en P8 Lite.
      • Sommige OnePlus-smartphones (met Android-versie 11) kunnen problemen ondervinden met Bluetooth-toegang. Het is bijvoorbeeld bekend dat bij de volgende modellen dit probleem voorkomt: OnePlus 7 en 8.

      Opmerking: Bij sommige smartphones kan een laag batterijniveau de mogelijkheid tot het openen van de deur beperken. De gebruiker kan de smartphonespecifieke batterijoptimalisatie niet altijd aanpassen.

    • Zorg dat uw smartphone een internetverbinding heeft en dat de lift die u probeert op te roepen, toegevoegd is als favoriete lift. U kan de internetverbinding testen door een website te openen in de browser van uw smartphone.

      Om misbruik te voorkomen is het aantal herhaalde liftoproepen beperkt. Overschrijdt u de limiet, probeer het dan na een paar minuten opnieuw.

      Heeft uw gebouw twee of meer liften achter dezelfde toegangsdeur en komt altijd de verkeerde lift naar u toe of mislukt de liftoproep systematisch, neem dan contact op met uw beheerder. De beheerder kan ervoor zorgen dat de juiste lift naar u toe zal komen.

      Lees Lift oproepen met KONE Flow voor uitgebreide informatie.

      Neem contact op met uw beheerder als het probleem zich blijft voordoen.

    • Controleer of uw smartphone toegang heeft tot internet, of de parlofoonfunctie in de KONE Flow-meldingsinstellingen ingeschakeld is en of u een naamplaatje in de parlofoon heeft. U kan uw internetverbinding testen door in een browser op uw smartphone verbinding te maken met een website. Zie Video-oproep van intercom ontvangen, Intercomoproepen en naamplaatjes activeren en beheren en Intercomoproepen in- of uitschakelen. Neem contact op met uw beheerder als het probleem zich blijft voordoen.

      Sommige Android-smartphones gebruiken batterijbesparingsfuncties of andere appspecifieke instellingen waardoor KONE Flow niet reageert op het openen van deuren, video-oproepen en soortgelijke functies.

      Opmerking: Op sommige smartphones kan een laag batterijniveau het ontvangen van parlofoonoproepen beperken. De gebruiker kan de smartphonespecifieke batterijoptimalisatie niet altijd aanpassen.

      Zie Android-instellingen optimaliseren voor meer informatie over hoe u Android-instellingen optimaliseert.

      Ook sommige VPN-diensten kunnen op vergelijkbare wijze video-oproepen blokkeren. Schakel uw VPN-verbinding uit om video-oproepen mogelijk te maken. Het is ook bekend dat sommige mobiele providers het SIP-protocol blokkeren, waardoor videogesprekken niet mogelijk zijn. Als u video-oproepen wilt inschakelen, neemt u contact op met uw provider om de blokkering van het SIP-protocol op te heffen. U kan ook overwegen van contract of provider te wisselen.

      Opmerking: Vergrendelde iOS-apparaten vereisen extra stappen om het KONE Flow videogesprek te openen. Zie Deuren voor bezoekers openen tijdens een parlofoongesprek voor meer informatie.

    • Controleer of uw telefoon normale telefoonoproepen tot stand kan brengen of aannemen. Is dat niet het geval, neem dan contact op met uw provider om er zeker van te zijn dat er geen onderbrekingen in de dienstverlening of problemen met uw account zijn. U kan ook de handleiding van uw telefoon doornemen om er zeker van te zijn dat instellingen zoals de vliegtuigmodus of doorschakelfuncties correct zijn geconfigureerd om oproepen te kunnen ontvangen.

      Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact op met uw beheerder om de status van de parlofoon van het gebouw te controleren.

    • Controleer of uw smartphone een internetverbinding heeft. U kan de internetverbinding testen in de browser van uw smartphone. Zie Deuren voor bezoekers openen tijdens een intercomgesprek voor uitgebreide instructies.

      Werkt de internetverbinding goed op uw smartphone maar blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact op met uw beheerder.

      Opmerking: Vergrendelde iOS-apparaten vereisen extra stappen om het KONE Flow-videogesprek te openen. Zie Deuren voor bezoekers openen tijdens een parlofoongesprek voor meer informatie.

      Opmerking: Als u tijdens een audio-oproep moeite heeft de deur te openen, kan u de oproep beëindigen en de deur openen door binnen 1 minuut terug te bellen naar het parlofoonnummer.

    • Als u niet de hoofdgebruiker van uw gebouw bent, kunnen uw toegangsrechten worden gewijzigd door uw beheerder of hoofdgebruiker. Als u een hoofdgebruiker van uw gebouw bent, kunnen uw toegangsrechten door uw beheerder worden gewijzigd.

      Neem voor meer informatie contact op met uw hoofdgebruiker of beheerder.

    • U kan uw sleutels, zowel smartphonesleutels als sleutelhangers, beheren in de KONE Flow app volgens deze uitleg: Smartphonesleutels, sleutelhangers en toegangscodes beheren. Neem contact op met uw hoofdgebruiker (of uw beheerder als u een hoofdgebruiker bent) om uw toegangsrechten te wijzigen.

    • Als u een hoofdgebruiker of subgebruiker met beheerdersrechten bent, kan u smartphonesleutels voor uw gezinsleden maken. Dit doet u in het gedeelte Gebruikers in de KONE Flow app volgens de uitleg De toegang van een gebruiker beheren.

      Weet u niet zeker of u een hoofdgebruiker van uw gebouw bent of niet, neem dan contact op met uw beheerder.

    • Met een toegangscode kan u uw bezoeker tijdelijk toegang verlenen. Zie Smartphonesleutels, sleutelhangers en toegangscodes beheren voor uitgebreide instructies.

    • Download en installeer de KONE Flow app op uw nieuwe smartphone, log in op de KONE Flow app met uw oude inloggegevens en doorloop de registratiewizard. Zie Nieuwe smartphone registreren of oude smartphone vervangen voor uitgebreide instructies.

      Opmerking: Er kan slechts één account tegelijk op één toestel zijn ingelogd. Wanneer u inlogt op een nieuw toestel, wordt u uitgelogd op het oude en worden alle machtigingen die u heeft, overgeplaatst naar het nieuwe toestel.

    • Ondervindt u een fout of storing, volg dan de uitleg op de KONE support website om de problemen op te lossen. Blijven de problemen zich voordoen, neem dan contact op met uw beheerder voor hulp.

      U kan ook de feedbackfunctie van KONE Flow gebruiken via Help -> Feedback om KONE te helpen uw probleem op te lossen.

    • Zorg ervoor dat u de hoofdgebruiker van uw appartement bent. U kan contact opnemen met uw beheerder om te controleren of u een hoofdgebruiker bent. Als hoofdgebruiker kan u de toegangsrechten van uw huurders beheren via de mobiele KONE Flow app. Zie Hoofdgebruikers registreren die niet in het gebouw wonen en geen gebruik maken van het gebouw en De toegang van een gebruiker beheren voor meer informatie.

    • Zolang u niet bij de app bent uitgelogd en uw smartphone of tablet een internetverbinding heeft, ontvangt u binnenkomende oproepen. U zal echter geen binnenkomende oproepen ontvangen als u de optie 'Niet storen' op uw smartphone heeft ingeschakeld of als u de parlofoonoproepen van de KONE Flow app heeft uitgeschakeld. Zie Parlofooninstellingen beheren voor meer informatie over hoe u oproepen vanaf de parlofoon kan in- of uitschakelen. Raadpleeg de fabrikant van uw toestel voor meer informatie over het in- of uitschakelen van de optie 'Niet storen' op uw smartphone.

    • Als hoofdgebruiker van een gebouw bent u verantwoordelijk voor het beheren van toegang voor subgebruikers van het gebouw. Zie Gebruikers bekijken en De toegang van een gebruiker beheren voor meer informatie.

    • De hoofdgebruiker is normaal gesproken de eigenaar van een gebouw. Hij of zij wordt aangewezen door de beheerder en is gemachtigd om subgebruikers aan te maken.

      Subgebruikers daarentegen zijn personen die in een gebouw wonen of voor langere tijd toegang tot het gebouw nodig hebben. Dit kunnen bewoners, familieleden, huurders of zelfs kamergenoten zijn. Subgebruikers hebben toegang tot alle functies: parlofoon, toegang, berichten en liften. Subgebruikers kunnen ook gemachtigd zijn om meer subgebruikers aan te maken, als Beheerdersrechten geselecteerd wordt wanneer de gebruiker wordt aangemaakt.