Mobiele KONE Flow-app voor Residential Flow
- Voorpagina
-
Artikelen met uitleg
- Beknopte handleidingen
- + Inleiding
-
+ Aan de slag gaan
- De mobiele KONE Flow-app downloaden en installeren
- Aanmelden voor KONE Flow
- Registreren als hoofdgebruiker
- Registreren als hoofdgebruiker die niet in het gebouw woont en geen gebruik maakt van het gebouw
- Registreren als subgebruiker
- Uitnodigingsmail
- KONE Residential Flow zonder smartphone gebruiken
- Locatie wijzigen
- + Deuren openen
- + Liftbesturing
- + Intercom gebruiken
- + Toegangsrechten beheren
-
+ Instellingen beheren
- Android-instellingen optimaliseren
- Mijn account beheren
- Locaties beheren
- Smartphonesleutels, sleutelhangers en toegangscodes beheren
- De verdieping van uw woning voor automatische liftoproepen wijzigen
- Nieuwe smartphone registreren of oude smartphone vervangen
- Intercomoproepen en naamplaatjes activeren en beheren
- Intercominstellingen beheren
- KONE Flow-wachtwoord resetten
-
Veelgestelde vragen
-
+ Veelgestelde vragen over Residential Flow
- Veelgestelde vragen over Residential Flow
- Ik heb problemen met het installeren van de KONE Flow-app op mijn smartphone. Wat moet ik doen?
- Ik kan me niet aanmelden bij de KONE Flow-app
- Ik kan niet inloggen op de KONE Flow-app
- Ik kan mijn wachtwoord voor de KONE Flow-app-account niet resetten
- De link in mijn uitnodigingsmail werkt niet. Wat moet ik doen?
- Ik heb problemen met het openen van de deur met een sleutelhanger
- Ik heb problemen met het openen van de deur met een smartphonesleutel
- Ik kan de lift niet oproepen
- Ik heb problemen met het ontvangen van video-oproepen van de intercom in de KONE Flow-app
- Ik heb problemen met het ontvangen van een audio-oproep vanaf de intercom
- Ik heb problemen met het openen van de deur tijdens een intercomgesprek
- Mijn toegangsrechten zijn gewijzigd. Waarom?
- Hoe kan ik mijn sleutelinstellingen en bijbehorende toegangsrechten wijzigen?
- Hoe maak ik smartphonesleutels voor andere mensen in hetzelfde huishouden?
- Ik verwacht bezoek. Hoe geef ik hem/haar toegangsrechten?
- Ik heb een nieuwe smartphone. Hoe zet ik mijn account over naar mijn nieuwe smartphone?
- Ik ben een foutmelding of fout tegengekomen. Wat moet ik doen?
- Ik verhuur mijn appartement, wat moet ik doen?
- Moet de KONE Flow-app geopend zijn om meldingen zoals binnenkomende intercomoproepen te ontvangen?
- Wat betekent het om een hoofdgebruiker te zijn?
- Wat is het verschil tussen een hoofdgebruiker, een subgebruiker met beheerdersrechten en een subgebruiker zonder beheerdersrechten?
-
+ Veelgestelde vragen over Residential Flow
- Downloads en materialen
Lift oproepen met Amazon Alexa
U kan de lift oproepen met de virtuele assistent Amazon Alexa. U kan meerdere Alexatoestellen aan uw KONE Flow account koppelen.
Voor deze procedure: Zorg ervoor dat u beschikt over:
- Een toestel met Amazon Alexa
- De Amazon Alexa app op uw smartphone
- De KONE Flow app op uw smartphone; u moet bovendien de registratie doorlopen hebben
Voor meer informatie over hoe u Amazon Alexa gebruikt, gaat u naar: www.amazon.com
Alexa instellen
-
1.Open de Amazon Alexa app op uw smartphone.
-
2.Zoek naar de vaardigheid KONE Elevator Call.
-
3.Installeer deze vaardigheid.
-
4.Activeer de vaardigheid met uw KONE Flow inloggegevens.
-
5.Zeg de configuratiezin tegen uw Alexatoestel.
Zeg bijvoorbeeld: Alexa, call me an elevator (Alexa, roep een lift voor me op).
De configuratiezin wordt weergegeven in de vaardigheid.
Alexa geeft u een activeringscode. -
6.Open KONE Flow.
-
7.Tik op MENU -> MIJN GEBOUW -> Alexa-instelling.
-
8.Tik op NIEUW ALEXATOESTEL.
-
9.Voer uw naam en de activeringscode in die u van Alexa hebt ontvangen.
-
10.Selecteer de lift die u wilt oproepen en de verdieping waar u normaal gesproken vertrekt.
Lift oproepen met Alexa
-
iOpmerking: Om misbruik te voorkomen is het aantal herhaalde liftoproepen beperkt. Als u de limiet overschrijdt, wordt uw liftoproep niet beantwoord en zal Alexa de oproep niet bevestigen.
-
1.Zeg de configuratiezin, bijvoorbeeld Alexa, call me an elevator (Alexa, roep een lift voor me op).
Dit is de zin voor de KONE liftoproepvaardigheid. De zin is te zien in de Amazon Alexa app.
Alexa bevestigt de oproep.
Alexa-instellingen aanpassen
U kan de volgende instellingen aanpassen:
- Doellift
Als uw gebouw meerdere liften heeft, bepaalt deze instelling welke lift Alexa oproept. - Doelverdieping
- Dit is de doelverdieping waar de lift u komt ophalen.
-
1.Open KONE Flow.
-
2.Tik op MENU -> MIJN GEBOUW -> Alexa-instelling.
-
3.Tik op het potloodje naast de Alexa die u wilt aanpassen.
Koppeling met Alexa verbreken
-
1.Open KONE Flow.
-
2.Tik op MENU -> MIJN GEBOUW -> Alexa-instelling.
-
3.Tik op de prullenbak naast de Alexa waarvan u de koppeling wilt verbreken.